tisdag 6 april 2010

Hemma i sverige :)

I måndags kom vi hem till sverige.. kom hem till jarvso vid ca 7 tiden.. Fy fan va skönt det är att vara hemma. men jag har lite problem med tangentbordet.. glömmer hela tiden bort att det finns å, ä och ö och att alla tangenterna inte sitter på samma ställe.

Resan hem gick både bra, flummig och plågsamt, det sistnämnda beror dock pa att jag fick mag influensa kvällen innan vi skulle åka hem, + att det var en del skrikiga barn som skrek av och till under natten/tidigt pa morgoen.. inte kul!

Igår så började dagen med en frukost och där efter en 5 km lång promenad med ballto och därefter en dusch. Det var riktigt skönt faktisk, trots det kalla vita konstiga vädret som det är svårt att vänja sig vid. Måste erkänna att jag hela tiden hade känslan av att jag snart skulle gå till stranden

senare under dan så fortsatte jag att packa upp, ringde till farmor och farfar för att berätta att jag var hemma och kolla hur det var med dem.

senare, mot kvällen så hjälpte jag mamma och pappa i ladugården.. provmjölkning på G. Vi har 3 nya kalvar och jag måste då säga det att det är svårt att inte fastna vid dem när man går förbi dem. 1 av kalvarna är 2 dagar gammal, har aldrig sett en sån stor vid den åldern.. men den är som om den skulle vara 2 veckor gammal.. han är jätte stor.. sen så har vi 1 kalv som är 3 dagar gammal.. Hon är jätte liten.. mer en nyfödd´s storlek hehe.. sen har vi 1 som är 1 vecka gammal.. han är bra mycket mindre jämfört med den som är 2 dagar gammal..

Efter det vart det en till dusch och sen sängen.

I dag har det inte hänt så mycket än.. vaknat, frukost, fixat disken, läst, och nu försöker jag ladda upp för en promenad igen.. måste försöka komma ut på den.. bara det att jag är så jäkla trött just nu att jag skulle kunna somna ståendes hehe.

Senare i dag så kommer förhoppningsvis sandra hit efter det att hon har jobbat. Yay ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera om ni törs.. mohahahaaa ;)