fredag 14 maj 2010

Oturs dag!

hade sovmorgon i dag eftersom mötet i ljusdal var kl 09.00 ändå försova mig.. kom i varje fall inte sent tack och lov. Mötet gick bra och jag tog bilen vidare mot delsbo till jobbet, nu börjar saker å ting inte gå som jag vill..
När jag hade kommit lite mer än halvvägs till delsbo i Spöregn så körde vindrutetorkarna ihop sig och fastnade.. jag kunde inte se ett skvatt och det fanns ingen parkeringsficka och inte kunde jag stanna heller så jag kryper sakta fram på vägen tills jag hittar en parkeringsficka.. och vad händer då?? jo det börjar att spöregna ännu mer och åska på det.. Jag är livrädd för åska typ och jag som inte ens var så smart att ta med mig jackan just i dag, skulle ut och försöka dra isär vindrutetorkarna.. men de sitter stenhårt fast, så jag gick in i bilen å försökte värma mig lite och ring till päronen.. Men min mobil vill helt plötsligt inte samarbeta med mig.. fast jag har teckning så vägrar mobil helvetet att koppla samtalet och när jag väl lyckades komma fram i telefonen så kunde den inte upprätthålla ett samtal i någon längre stund.. ENERVERANDE! Päronen kunde ju inte hjölpa mig eftersom de höll på med att släppa ut kvigorna på holmarna..
Jag ringde även till jobbet å försökte berätta situationen om varför jag inte kunde komma.. men mobilhelvetet börjar krongla igen.. jag lyckades tydligen få i väg ett sms som jag skikade till några stycken som jag skikade för att hålla mig sysselsatt så att jag inte skulle tänka på åskan så mycket.
Jag satt i bilen å väntade i en halvtimme på att regnet skulle avta, i alla fall lite för jag hade sett på yr.no att det skulle regna typ hela dan.. men regnet ville inte avta och jag sprang ut flera gånger för att försöka rycka låts vidrutetorkarna ifrån varandra.. men det gick fortfarande inte.. Tillslut lyckades jag hitta en kniv och med hjälp av den kunde jag peta av den ena vindrutetorkaren så att jag hade bara 1 kvar på förarsidan, även den var ju trasig, men knappt halva den på förarsidan funkade i alla fall så med hjälp av den så lyckades jag ta mig hem. fast jag lära ha ACn på eftersom fönstrerna immade bara igen för mig.. och jag kunde inte köra med vidrutetorkaren på hela tiden heller för då skulle den repa glaset.

Nu är lilla jag hemma, ombytt, nerbäddad, fryser som satan och är hungrig. så fort jag har fått upp värmen lite ska jag ner å äta lite lunch.. kanske en varm och smal soppa och till efterrätt en kopp kaffe skulle sitta fint :)

I kväll så är det tänkt att jag ska gymma med frida å carro, så vi får se om jag kan ta mig dit.. för jag vill gymma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera om ni törs.. mohahahaaa ;)