söndag 9 januari 2011

Vilt afton :)

I Går så var vi bjudna på vilt afton i Kristoffers, det var Thony som lagade maten och vi åt en förrätt som bestod av en rostad brödbit med någon sorts rom röra, räkor och gravad lax.
Till huvudrätt åt vi potatis, rådjur och tjäder (tror jag att det var) med sås och en tomat och ruccola sallad och en champinjon sallad.
Till efter rätt fick vi bland annat en citronkaka av något slag som stephanie hade gjort och en Chévrecheesecake som jag hade gjort.

Citronkakan

Allting var riktigt, riktigt gott i min mening, men receptet på Chévrecheesecaken som jag hittade i boken "två systrars söta" är någonting jag får mixtra med nästa gång.
Misstolka mig inte nu, den var god men jag tror faktiskt att den kan bli ännu godare och jag tror jag vet hur så jag längtar till nästa gång jag ska göra den.

chevrecheesecaken

1 kommentar:

Kommentera om ni törs.. mohahahaaa ;)