fredag 8 januari 2010

Australien.

I mandags borjade dagen med en massa spring. jojje som skulle till docktorn och vi som skulle till Arlanda. Vi hamtade upp maria efter vagen och sen bar det av. pa flygplatsen tog vi en varsin drink med appel souer som var valdigt god och tittade pa folk. Jag var sa klart nervos for jag ar ju flyg radd men det gick ratt bra. Pa olanet sa drack jag och maria en liten flaska vin.. jises va lattpaverkad man blir nar man flyger vill jag da saga.

I london sa behovde vi bara vanta 1 timme till incheckningen, men dar emot sa var vi osakra pa att vi skulle komma med for det var sjukt mycket folk. och med sjukt sa menar jag verkligen sjukt! det visade sig att alla fick plats efterssom planet tog 700 passagerare + personal. hur vi viste det var for att det fans 70 rader och varje rad var det 10 stolar. och sen far ni rakna ut resten sjalv :P

Resan mellan london och hongkong sov jag nastan hela tiden utom nar jag vaknade upp av att planet hamnade i luftgropar, sa jag klangde mig fast pa maria. Nar vi landade i hongkong sa korde piloten valdigt krokigt/vingligt sa da vart jag orolig igen. I hongkong var flygplatn sjukt stor.. (vet, blir mycket sjukt i detta inlagg) Vi klev av pa perong 1 och skulle med nasta plan ifran perong 1 och det tyckte vi va tur for da skulle det inte ta san lang tid att hitta. men lattare sagt an gjort. vi akte ner for rulltrappor, upp for rulltrappor, rakt fram med rulltrappor, och sen skulle vi aka ett riktigt tag innomhus en bit i en jakla fart, och sen blev de fler rulltrappor upp, ner och rakt fram.. for att komma till gate 69 och da gick vi inte fel en endaste gang.. det kanske kan ge er en liten vink pa hur jakla stort det va.

resan mellan hongkong och adilade kunde jag knappt sova alls sa jag satt och tittade pa film och spelade data spel, maria satt och storde sig pa barnskrik och folk som sprang hela natten fram och tillbaka, sa det vart inte mycket somn for henne med.

Nar vi landade pa onsdag i Adilade hamnade vi allihopa i karantaren som vanligt, man fick 1 kupong dar man skulle kryssa i saker man hade med sig och inte med sig och om man hade haft kontakt med djur eller liknande. vi hade kryssat i Ja i nastan alla sa vi hamnade i en ko dar de far rota igenom vaskan, men de rotade aldrig igenom det pga att allt vi hade kryssat i Ja pa stamde inte riktigt.. vi hade bla. inte man med oss, och inge organiska produkter.

Louise hamtade oss pa flygplatsen och visade oss runt i huset och till vara rum, villket ar ett garage, men det kanns inte alls som ett garage, det ar jatte mysigt och vi delar det men en annan tjej som heter ellinor som ocksa ar ifran sverige. Forsta dan i australien sa var vi och tittade pa cafet, badade i havet, packade upp, gick en promenad och diskade :)

pa torsdagen (igar) sa borjade hela dagen med att louise fick vacka oss efter att vi hade sovit i 14 timmar, vi skulle latt ha sovit manga timmar till om hon inte hade vackt oss. Vi tog oss upp, at frukost och drog sedan till ett kopcentrum (kommer inte ihag vad den hette) och skaffade oss nya simkort till mobilerna sa nu smsar vi for 1 cent per sms. Vi inhandlade aven solkram och letade efter solglasogon, men vi hittade inga solisar sa det koppte vi i en affar inte langt ifran louises cafe.. mina va inte sa jatte snygga men de far duga for solen ar sa stark att det ar svart att se. sen somnade jag igen hehee, men sen vaknade jag av att ellinor och maria satt och pratade och en timme senare var vi ute pa promenad ute i morkret jag och maria.

Det hara inlagget ar trakigt och massor av ointresant fakta eller vad man ska kalla det, men ska forsoka bli lite battre :)

1 kommentar:

  1. Det var inte alls ett tråkigt inlägg anna! Keep us posted! //Carro

    SvaraRadera

Kommentera om ni törs.. mohahahaaa ;)