lördag 23 januari 2010

Fredag

Morgonen borjar med lite frukost, lite frukt och 1 macka :)
sen sa var det sa jakla varmt och kvaft ute sa ni kan aldrig gissa vad vi gjorde...
...Vi gick pa bio... "Alvin and the chipmunks" det hade kommit 2 nya filmer vi inte har sett ju XD
(ironisk menat, for er som inte forstar skamt)

fore bion sa var vi till docktorn for de pa appoteket rekomenderade maria att ga dit innan hon bestamde sig for en salva efterssom vissa inte hjalpte sa bra pa just infektioner. Hos docktorn sa far vi komma in direkt och sa det vi redan viste.. att det var inflamerat. Doktorn fragade om hon tog narga andra tabletter eller var alergisk mot nagot, maria svarade
"jo jag ar kannslig mot en del saker, men jag vet inte riktigt mot vad, och de anda piller jag tar ar vall p-piller" doktorn svarade:
"Ok, men du maste fortfarande vara forsiktig och anvanda kondom" men maria fick i alla fall nagra antibiotika tabletter att ta utskrivet.

vi sprang in sammanlagt 4 ganger pa minder 1 timme till appoteket for varje gang hade vi glomt nagot. jag som skulle ha huvudverkstabletter, maria mde sina piller, plaster och salva.. sa till slut sa borjade de sma prata med oss och fragade de vart vi var ifran mm.

Sen sa gick vi for att kopa sushi att ta med hem att ata till lunch.. mumma.
Efter det sa sag vi pa en film dar jag hatade verkligen huvudpersonen efterssom hon hela tiden var sa sjalvupptagen om att ha sin javla overdramatiserande kanslor att hon forvred att alla var emot henne som var battre pa henne pa nagot lilla vis.. jag vart sa forbannad pa henne att jag hade svart att sitta still.. filmen hette "Hating Alison Ashley"

efter filmen sa kom ellinor till oss, vi satt och prata och forsokte att hitta pa nagonting att gora for vi var sa utrakade.. sa vi bestammer oss for att ta bussen in till citty for "long night chopping" detheter sa.. affarena ar oppna till 22.00 tror jag. Sa vi gick for att gora oss i ordning for bussen gick om 20 minuter, vi var jakligt snabba och vi fick till och med springa lite till busshallsplatsen for att vara saker pa att hinna med.

Inne i Adilade sa gar vi forst till matmarknaden "ceneral market" oc dar koper elinor ett par skor, jag och maria mango och avocado och jag en klocka :)
efter det sa bestammer vi oss for att ga och ata.. vi hade svart att bestamma oss, men det slutade med en fin indisk resturang. De komm och gav oss menyer, la tygservetterna i vara knan och sant gullit tjofs. vi bestallde na kryddad (saffran, curry och na anndra krydder) kyckling och ris (ellinor samma fast veggitariskt) och nanbrod. vi provade en flaska vitt vin, villket var jatte gott. Maten serverades i sma koppar kittlar med ett brodlock som han hade stalt in i ugnen, (locket skulle man inte at) Maten var sa jakla stark men jakligt god vi satt dar och kannde hu man blev svettig av maten och vad hander?? et ar en tjej som kommer med system kamera och tar en massa kort bland annat pa oss nar vi ater. Det skule bli till nan reklam tror jag. vi satt dar och hadde jatte trevligt, vi skrattade och fnissade nastan hela tiden :) Dety var verkligen en jatte bra resturang, Dit kan jag tankas ga manga fler ganger. Tror resturangen hette "The willage" rekomenderar den starkt om ni ska aka till Adilade och gillar stark indisk mat.

Nar vi hade atit klart sa tog vi notan.. vi var osaker pa hur mycket driks man skulle lamna.. maten och vinet och brodet gick till sammans pa 99 dollar och 90 cent men det var latt vart det. Me nsom sagt driksen.. vi alla tre hade en del sma mynt sa vi 3 dumpade av vara sma mynt i notheftet. det vagde ju en del men det var mest sam mynt som 5 cent. Men sa kom de och skulle ta haftet som vi hade vikt ihop och han kande ju tungden sa han sag ratt paff ut. han gav det till kassan och vande som om och log som bara den och sa bland annat "Ja ni skulle se minen pa han i kassan nar jag gav den" sa blikade han med ena ogat emot oss. De hade ju varit glada och trevliga emot oss hela kvallen men ni skulle se minen pa han nar han kande tyngden, egentligen sa vart ju summan inte mycket, bara en ca 40 svenska kroner.. Men sen nar vi kom ut ur resturangen sa kunde vi inte sluta gapskratta at vad som just hade hant.. vi hade ganska svart att sluta skratta och jag la marke till att det var en del folkt som stirrade pa oss nar vi gick forbi..

Efter resturangen gick vi till en pub for att ta nagonting att dricka medansvi vantade pa bussen.
Vi satt utomhus och tittade pa killar nar de gick forbi och satt och skamdes at en tjej som hadde svarta troser som syndes igenom valdigt mycket genom den lite mera eliganta klanningen. men vem vet, det kanske var poengen, men det sag inte snyggt ut alls.

Sen nar vi skulle ta bussen hem sa sa busskaforen nagot.. (han pratade ganska lagt, och nej, jag ver inte speciellt full, jag var nastan som nykter) jag sa att jag skulle till sumerphore och han svarade summerphore, dont you mean port adilade? jag som inte ar sa hej pa namnen an sa svarade jag.. jo forlat.. jag menade port adilade.. jag hade tydligen sagt fel sa. Sen nar jag skulle betala sa lat det som att han fragade om jag inte hade nagra mindre pengar an 10 dollar efterssom det kostade 4 dollar och 40 cent.. sa jag sa vanta jag kan kolla, na jag har inge mindre.. och han svarade.. nej, jag undrar om du ska ha enkel biljet eller framm och tillbaka.. enkel sa jag och fick mina pengar och biljet. sa aker vi dar mot port adilade.. under resan sitter vi och pratar om hemska konfirmaton lekar man fick gora.. och efter ett tag sa var det bara vi kvar pa bussen sa stannade den, vi trodde att det var fler som skulle hoppa pa men da kom han ut i koridoren och sa att det var sista hallplatsen.. forst trodde jag att vi hade akt for langt, men det visade sig att vi hade tagit fel buss!!

Men buss chafforen var sa snall att i stallet for att slanga av oss sa korde han oss til lsumerphore centrum.. det var verkligen jatte jatte snallt.. men vi tror det berorpa att vi var 3 st, lite pavarkade, bortvirrande blondiner ifran sverige a att vi inte skulle kunna hitta hem.. Det var verkligen jatte jatte snallt och vi tackade han jatte mycket nar vi gick av.

nar vi hade klivit at sa gick vi till "Swedish Tarts" for att ellinor skulle kolla att hon hade allt hon behovde for att baka nasta dag. vi at nagon trasig kaka var, gick pa toa och sen gick vi hem. Nar vi kom hem var vi inte trotta langer sa vi gick och hamtade en flaska vin och satte oss inne i huset och pratade lite.. Lukas och hans tjej var dar och de undrade vart vi hade varit, sa vi atergav kvallen for dem. sen vid 12 gick vi och la oss.

Det var varan fdag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera om ni törs.. mohahahaaa ;)